zdjęcie

Awaria po stronie dostawcy internetu. Jak sobie z tym radzić?

2020-04-29

Prowadzenie firmy bez sprawnego połączenia internetowego? Niewyobrażalne . Sprawne łącze internetowe to podstawa zarówno w firmach usługowych, jak i produkcyjnych. Jak postępować, aby utrzymać ciągłość biznesową, kiedy nasz dostawca internetu zawodzi?

W przypadku awarii łącza oferowanego przez dostawcę usług internetowych zagrożone jest funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Załamanie ciągłości działania, spowodowane awarią, może doprowadzić na przykład do zahamowania procesu produkcyjnego, wymiany danych pomiędzy siecią poddostawców i odbiorców, utraty komunikacji z klientami, błędów w procesach finansowych lub operacyjnych, w których wymagane jest bezprzerwowe działanie medium telekomunikacyjnego.

W celu uniknięcia skutków takiej awarii przedsiębiorcy mogą po prostu kupić łącza u wielu operatorów. Niestety taki wariant wiąże się z kosztami, które w przypadku małych i średnich firm zwykle są nieuzasadnione.

Czy istnieją w takim razie inne narzędzia, które pozwolą na zminimalizowanie negatywnych skutków awarii?

W przypadku korzystania z usług zewnętrznego data center można wykorzystać narzędzia i rozwiązania oferowane przez usługodawcę. Warunkiem skorzystania z takich możliwości jest posiadanie przez data center statusu operatora oraz posiadanie łączy od wielu dostawców.

DataCenter PPNT ma takie możliwości techniczne i wykorzystuje je na rzecz swoich klientów!

Jak to działa? Ze strony przedsiębiorstwa wymogiem jest posiadanie dedykowanego łącza o odpowiedniej przepustowości do data center. Takie łacze zwykle służy do bezpiecznej komunikacji z zasobami serwerowymi, jednakże w przypadku awarii po stronie głównego dostawcy internetu - może je zastąpić właśnie to używane do komunikacji z Waszym data center. Dotyczy to zarówno połączenia używanego w centrali, jak i w oddziałach firmy. Odpowiednie mechanizmy i procedury awaryjne spowodują, że na czas awarii data center staje się zapasowym ISP-em (ISP – Internet Service Provider). Takie rozwiązanie powoduję, że ryzyko utraty łączności w firmie jest zminimalizowane przy nieporównanie mniejszym koszcie. W rezultacie firma ma stabilne, praktycznie bezawaryjne łącze internetowe i zapewnioną ciągłość działania niezależnie od usterek występujących u głównego dostawcy.

Wdrożenie takiego rozwiązania jest szybkie i raczej proste. Da się je przeprowadzić praktycznie w każdym przedsiębiorstwie. Nasz zespół chętnie przedstawi plan wdrożenia takiego rozwiązania. Zapraszamy do kontaktu: +48 694 455 716 lub e-mail kontakt@datacenterppnt.pl 


Zdjęcie: freepik.com