2016-10-06
DataCenter PPNT może poszczycić się unikatowym na skalę kraju certyfikatem ISO 20000 oraz ISO 27001. Certyfikaty te świadczą o wysokim poziomie usług, bezpieczeństwie informacji oraz jakości zarządzania usługami IT.
Eksperci DataCenter opracowali i wdrożyli Zintegrowany System Zarządzania Usługami IT oraz Bezpieczeństwa Informacji. Połączyli w nim szczególną dbałość o względy bezpieczeństwa danych Klientów z nowoczesnymi metodami zarządzania usługami IT. W praktyce oznacza to ciągłą i nieprzerwaną pracę systemu oraz gwarancję najwyższych standardów w relacjach z klientami. Dopracowanie tak sprawnego i bezpiecznego systemu jest możliwe dzięki stałemu monitorowaniu i raportowaniu stanu systemów zasilania, chłodzenia, urządzeń sieciowych, macierzy dyskowych, serwerów i wielu innych elementów mających wpływ na funkcjonowanie infrastruktury informatycznej. Pozwala to wykrywać na bieżąco wszelkie anomalie i zapobiegać awariom, zanim będą one odczuwalne dla klientów.
Dzięki temu możemy poszczycić się nieprzerwaną pracą obiektu i systemu klientów od chwili ich uruchomienia, a na każde żądanie klienta możemy przedstawić szczegółowe dane dotyczące pracy jego infrastruktury – mówi Tomasz Łukaszewicz, kierownik DataCenter PPNT.
Audytorzy, sprawdzając system DataCenter, nie znaleźli żadnych niezgodności z normami ISO. Co więcej, ich zdaniem w obszarze monitorowania usług standardy DataCenter znacznie przewyższają wymagania normy ISO.
W ocenie auditora wiodącego, takie podejście do zarządzania usługami, powierzonymi systemami i informacjami, zapewnienie odpowiedniego potencjału wykonawczego oraz transparentność parametrów usług dla Usługobiorcy, pozwala uznać Datacenter PPNT jako wiarygodnego dostawcę usług teleinformatycznych – powiedział Robert Wójcik, audytor wiodący SMS, ISMS TÜV NORD.